Study of Beelzebub's Tales

Κεφάλαιο.Σελίδα.Τόμος

Όπιο

 

31 Η έκτη και τελευταία παραμονή του Βεελζεβούλ στην επιφάνεια της Γης

31.117-8.Β

Μου απάντησε τότε με ένα αγαθό χαμόγελο:

«Ασφαλώς και δεν μπαίνει ζάχαρη σ’ αυτή τη σκόνη· αυτό που στην πραγματικότητα μπαίνει είναι μια ορισμένη ποσότητα από όπιο».

31.118.Β

«Καθημερινά καταναλώνονται, σε ολόκληρη τη χώρα, πολλές εκατοντάδες χιλιάδες σακουλάκια από αυτή τη σκόνη· ξέρετε, όμως, ότι το όπιο που θα έπρεπε να υπάρχει στη σύνθεση της δεν είναι φτηνό. Αν βάζαμε αληθινό όπιο, αυτό μονάχα θα κόστιζε, σ’ εμάς τους φαρμακοποιούς, από έξι ως οχτώ καπίκια για κάθε σακουλάκι· και πρέπει να πουλάμε τα σακουλάκια από τρία ως πέντε καπίκια… Άλλωστε, ακόμα κι αν συγκεντρώναμε το όπιο όλης της υφηλίου, πάλι δε θα έφτανε ούτε καν για τη Ρωσία μας.

31.118.Β

«Αμέ», απάντησε γελώντας ο καλός μου φίλος. «Αυτά τα πράγματα δεν αναγνωρίζονται παρά με το μάτι και τη γεύση· και τα καταφέρνουμε τόσο καλά, ώστε η σκόνη του Ντόβερ που παρασκευάζουμε να εμφανίζει, με οποιοδήποτε μικροσκόπιο κι αν εξεταστεί, το ίδιο ακριβώς χρώμα που θα είχε αν φτιαχνόταν με τον τύπο του “Ντόκτορ Ντόβερ”. Όσο για τη γεύση της, χάρη κυρίως στη δόση κινίνης που βάζουμε, είναι αδύνατο να την ξεχωρίσεις από τη γεύση της αυθεντικής σκόνης που περιέχει αληθινό όπιο».

31.122.Β

«Σύμφωνα π.χ. με τον τύπο του Ντόκτορ Ντόβερ, η σκόνη αυτή πρέπει να περιέχει όπιο.

31.122.Β

«Ξέρετε τι ιδιότητες έχει το όπιο

«Αν ένας άνθρωπος το παίρνει συχνά, ακόμη και σε μικρές δόσεις, ο οργανισμός του το συνηθίζει σε τέτοιο βαθμό, που, αν δεν το πάρει μια μέρα, υποφέρει σκληρά.

31.122.Β

«Με τη σκόνη που παρασκευάζεται από τη συνταγή μας, αυτό δε θα συμβεί ποτέ, αφού ούτε το όπιο ούτε καμιά άλλη βλαβερή ουσία δεν μπαίνει στον οργανισμό.

31.124.Β

Το ένα από τα τρία φάρμακα που έχουν κάποια αποτελεσματικότητα είναι η ουσία — για την ακρίβεια το σύνολο των ενεργών στοιχείων που περιέχει — την οποία τα όντα της Μαραλπλεϊσίς έμαθαν να τη βγάζουν από το σπόρο της παπαρούνας, και την οποία ήταν και τα πρώτα που την ονόμασαν όπιο.

 

33 Ο Βεελζεβούλ επαγγελματίας υπνωτιστής

33.151.Β

Η μία από τις καταστροφικές οργανικές συνήθειές τους ήταν να «καπνίζουν όπιο», και η άλλη να «μασάνε Άνασα», ή, όπως το λένε αλλιώς, «χασίς».

33.151.Β

Το «όπιο», όπως ξέρεις, βγαίνει από το άνθος της παπαρούνας, και το «χασίς» από έναν επιπλανητικό σχηματισμό που λέγεται εκεί κάτω «Τσάκλα» ή «κάνναβις».

33.151.Β

Στα όντα που κατοικούν στις πόλεις του Ρωσικού Τουρκεστάν, ή πρώτη από αυτές τις καταστροφικές συνήθειες — ή «βίτσια», όπως τα λένε καμιά φορά — η συνήθεια δηλαδή να καπνίζουν όπιο, ήταν κάτι που σπάνιζε, και η συνήθεια να μασάνε Άνασα σπάνιζε ακόμα περισσότερο. Αντίθετα, στα μέρη εκείνα βρισκόταν σε πλήρη άνθηση η χρήση της λεγόμενης «ρωσικής βότκας».

33.151-2.Β

Και από τη «βότκα», όπως κι από το «όπιο» κι από το «Άνασα», όχι μόνο παθαίνουν τα εκεί κάτω τρίμυαλα όντα κανονικό «ψυχικό τραλαλά», αλλά επέρχεται βαθμιαία και ο πλήρης εκφυλισμός ορισμένων σημαντικών οργάνων του πλανητικού τους σώματος. Να σου πω, με την ευκαιρία αυτή, ότι τις στατιστικές, για τις οποίες στη συνέχεια έδειξαν ζωηρότατο ενδιαφέρον ορισμένα Παναγιότατα Άτομα Ανώτατης Νοητικής Βαθμίδας, τις είχα καθιερώσει κατά την πρώτη ακριβώς εκείνη περίοδο των δραστηριοτήτων μου ανάμεσα στους ευνοούμενους σου, για να προσανατολίσω καλύτερα τις έρευνες μου στον τομέα του ψυχισμού τους.

 

40 Ο Βεελζεβούλ διηγείται πώς οι άνθρωποι έμαθαν και εν συνεχεία ξέχασαν τον θεμελιώδη κοσμικό νόμο του Επταπαραπαρσινόχ

40.13.Γ

Βάλθηκαν λοιπόν να μελετούν το σύνολο των κοσμικών ουσιών που από πολύ παλιά οι ευνοούμενοί σου είχαν μάθει να βγάζουν από ένα Πολορμεντερχτικό φυτό, σύνολο που το έλεγαν «όπιο» και σήμαινε στη γλώσσα των όντων της ομάδας τους, «χορηγός ονείρων».

40.13.Γ

Αυτά τα δύο σημαντικά αδέλφια καταπιάστηκαν με τη μελέτη του όπιου επειδή παρατήρησαν, μαζί με πολλά άλλα τρίμυαλα όντα του καιρού τους, ότι η λήψη ενός κάποιου εκχυλίσματος εκείνης της ουσίας εξαφάνιζε πρόσκαιρα κάθε αίσθηση πόνου.

40.14.Γ

Κατά τις έρευνές τους, παρατήρησαν καταρχήν ότι το όπιο περιλάμβανε επτά ανεξάρτητες κρυσταλλώσεις, προικισμένες με πολύ συγκεκριμένες υποκειμενικές ιδιότητες.

40.14.Γ

Αφού λοιπόν μπόρεσα — πολλούς αιώνες μετά την πλανητική ύπαρξη αυτών των δύο αξιόλογων γήινων σοφών και σημερινών Αγίων Τσουν-Κιλ-Τες και Τσουν-Τρο-Πελ — να πληροφορηθώ, για τις ανάγκες κάποιων ερευνών μου, το λεπτομερές χρονικό της δραστηριότητάς τους, έμαθα ότι όταν βεβαιώθηκαν αμετάκλητα πως το σύνολο των κοσμικών ουσιών που λέγεται «όπιο» συγκροτούνταν από μία ολόκληρη σειρά συνδυασμών επτά ενεργών στοιχείων με ξεχωριστές υποκειμενικές ιδιότητες, βάλθηκαν να μελετούν, έχοντας τον ίδιο σκοπό, πολλά άλλα κοσμικά αποτελέσματα, ή «φαινόμενα» που δημιουργούνταν γύρω τους.

Αργότερα, όμως, περιόρισαν τις έρευνές τους σε τρία απ’ αυτά τ’ αποτελέσματα: στο «όπιο», σε κάτι που λέγεται «ακτίνα λευκού φωτός», και στον «ήχο».

40.16.Γ

Και για να ορίσουν τα ενεργά στοιχεία του Πολορμεντερχτικού προϊόντος που λέγεται «όπιο», πρόσθεταν απλώς τον αριθμό που αντιστοιχούσε στο «ειδικό βάρος» του.

40.19.Γ

Μέσω της συσκευής «Αλλά-ατταπάνν», μπόρεσαν τότε να αποδείξουν στον εαυτό τους και να δείξουν στους άλλους ότι τα τρία «παροδικά αποτελέσματα» των κοσμικών διαδικασιών, δηλαδή το Πολορμεντερχτικό προϊόν που καλείται «όπιο», η «λευκή ακτίνα» και ο «ήχος», περιείχαν στην ίδια την ουσία τους μια κοινή ιδιότητα — με άλλα λόγια ότι αυτά τα τρία κοσμικά φαινόμενα, με την ολωσδιόλου διαφορετική εξωτερική εμφάνιση, είχαν ακριβώς την ίδια «δομή πραγμάτωσης», πράγμα που τους παρείχε, για να εκδηλωθούν, την ίδια «νομοτέλεια», η οποία γεννούσε αμοιβαίες δράσεις· και ότι χάρη σ’ αυτή τη νομοτέλεια, οι τρεις αυτές φαινομενικά ανεξάρτητες και διαφορετικής όψεως εκδηλώσεις δρούσαν η μία πάνω στην άλλη όπως ακριβώς και στο εσωτερικό των δικών τους ορίων. Με άλλα λόγια, το «Ντούζτζακο» αυτών των αποτελεσμάτων δρα στο αντίστοιχο «Ντούζτζακο» κάποιου άλλου αποτελέσματος ακριβώς όπως πρέπει να συμβαίνει στα πλαίσια του δεδομένου «Ντούζτζακο» το οποίο είναι η μία από τις επτά εκφάνσεις του άλλου ολόκληρου κοσμικού αποτελέσματος.

40.22.Γ

Η μικρή σφαίρα, η χαμηλότερη, είχε, ακριβώς μπροστά στο μέρος του Λουσοτσεπάνα που το διαπερνούσαν οι «θετικές έγχρωμες ακτίνες», ένα βαθούλωμα με ιδιαίτερο σχήμα, όπου τοποθετούσαν, για τα πειράματα, είτε το ολοκληρωμένο Πολορμεντερχτικό προϊόν που ονομαζόταν «όπιο», είτε ένα από τα ενεργά στοιχεία του, που είχε απομονωθεί για τις ανάγκες του πειράματος.

40.25.Γ

Εάν, για παράδειγμα, κάποια έγχρωμη ακτίνα που έπεφτε σε κάποιο ενεργό στοιχείο του όπιου, το μετασχημάτιζε σ’ ένα άλλο ενεργό στοιχείο, τότε οι νέες δονήσεις αντιστοιχούσαν στις δονήσεις της έγχρωμης ακτίνας που είχαν ενεργήσει πάνω του.

40.25-6.Γ

Εάν πάλι περνούσαν την τάδε έγχρωμη ακτίνα μέσα από το δείνα ενεργό στοιχείο του όπιου, εκείνη η ακτίνα αποκτούσε με το πέρασμα της μια απόχρωση που οι δονήσεις της αντιστοιχούσαν στις δονήσεις του ενεργού στοιχείου· ή εάν κάποια έγχρωμη ακτίνα κατευθυνόταν έτσι που να διασχίσει το «κύμα των ηχητικών δονήσεων», που αντηχούσαν εκείνη τη στιγμή από την αντίστοιχη της χορδή του Ντζεντβόχ, αποκτούσε, περνώντας μέσα από το κύμα, ένα άλλο χρώμα, το οποίο αντιστοιχούσε στις δονήσεις που έδινε η χορδή.

40.26.Γ

Εάν, τέλος, κάποια χρωματιστή ακτίνα και κάποιες ηχητικές δονήσεις έπεφταν ταυτόχρονα σ’ ένα από τα ενεργά στοιχεία του όπιου, το οποίο είχε επιλεγεί από αυτά που ο αριθμός των δονήσεών τους ήταν μικρότερος από το σύνολο των δονήσεων της έγχρωμης ακτίνας και του ήχου, εκείνο το ενεργό στοιχείο του όπιου μετασχηματιζόταν σ’ ένα άλλο, του οποίου ο αριθμός των δονήσεων ανταποκρινόταν ακριβώς στο σύνολο των δονήσεων που έβγαιναν από εκείνες τις δύο διαφορετικές αιτίες, και ούτω καθεξής.

40.29.Γ

Μέσα στις αποσπασματικές πληροφορίες οι οποίες έφτασαν αυτόματα σ’ αυτούς, υπήρχαν καταρχήν πολλές μέθοδοι που επιτρέπουν να εξάγονται από το Πολορμεντερχτικό προϊόν που ονομάζεται «όπιο» μερικά από τα ανεξάρτητα ενεργά στοιχεία του· υπήρχε επίσης ο «νόμος συνδυασμού των χρωμάτων»· και τέλος, η «επτάφθογγη κλίμακα των ήχων».

40.29.Γ

Όσον αφορά την πρώτη από τις τρεις πληροφορίες τις σχετικές με τα πρακτικά αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν από τον νου των τρίμυαλων όντων της αρχαίας Κίνας, πρέπει να σου πω ότι ορισμένα από τα συστατικά μέρη του προϊόντος που ονομάζεται «όπιο», επειδή είχαν την ιδιαίτερη ιδιότητα να ασκούν μια ευχάριστη επίδραση στον αφύσικο συνολικό ψυχισμό τους, άρχισαν να τα χρησιμοποιούν συνέχεια, κι έτσι η γνώση των μεθόδων για την εξαγωγή ορισμένων ανεξάρτητων ενεργών στοιχείων του μεταδόθηκε από γενιά σε γενιά και έφτασε στους σημερινούς ευνοουμένους σου.

40.29-30.Γ

Από τα τετρακόσια ενεργά στοιχεία του «όπιου» που τότε γνώριζαν τα αξιόλογα αδέλφια, οι σύγχρονοι χημικοί της Γης δεν μπορούν πια να εξάγουν παρά μόνο σαράντα δύο, τα οποία σήμερα έχουν τα ακόλουθα ονόματα:

1. Μορφίνη4. Πορφυροΐνη
2. Πρωτοπίνη5. Όπιο ή ναρκωτίνη
3. Λανθοπίνη6. Παραμορφίνη ή θεβαΐνη
7. Φορμίνη ή ψευδο-μορφίνη25. Μεκονιντίνη
8. Μεταμορφίνη26. Παπαβερίνη
9. Γνωσκοπίνη27. Κρυπτονίνη
10. Ολεοπίνη28. Καντμινίνη
11. Ατροπίνη29. Κολομονίνη
12. Πιροτίνη30. Κοϊλονονίνη
13. Ρεαντίνη31. Κοταρμίνη
14. Τικτουτίνη32. Υδροκοταρμίνη
15. Κολοτίνη33. Οπιανίνη (μεκονίνη)
16. Ξανθαλίνη34. Μεκονοϊοζίνη
17. Ζουτίνη35. Λιστοτορίνη
18. Τριτοπίνη36. Φυκτονοζίνη
19. Λαβδαμίνη37. Κοδεΐνη
20. Λαβδανοσίνη38. Ναρκείνη
21. Ποδοτορίνη39. Ψευδο-κοδεΐνη
22. Αρκατοσίνη40. Μικροπαραΐνη
23. Τοκιτοσίνη41. Μικροθεβαΐνη
24. Λικτονοσίνη42. Μεσαΐνη

40.30.Γ

Κατά την τελευταία παραμονή μου στον πλανήτη σου, έμαθα ότι τα σύγχρονα σοφά όντα της κοινότητας της Γερμανίας ισχυρίζονταν ότι είχαν ανακαλύψει μεθόδους για να εξάγουν από το όπιο κι άλλα πολυάριθμα ανεξάρτητα ενεργά στοιχεία.

 

42 Ο Βεελζεβούλ στην Αμερική

42.148.Γ

«Και κάθε φυσιολογικός Πέρσης — θέλω να πω καθένας που δεν βρίσκεται κάτω από την επιρροή του «Ταμπάκου», του οινοπνεύματος ή του όπιου, η κατανάλωση των οποίων διαδίδεται δυστυχώς όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια ανάμεσά μας — μπορεί πάντα να πει αλάνθαστα ποια γυναίκα είναι “γυναίκα-μητέρα” και ποια είναι “γυναίκα-θηλυκό”, δηλαδή “πόρνη”.

42.148.Γ

«Για παράδειγμα, αν φανταστείτε ότι, για έναν οποιοδήποτε λόγο, η νεότερη και ωραιότερη γυναίκα της Περσίας βρίσκεται στο ίδιο κρεβάτι μ’ έναν άντρα από την περιοχή της, αυτός ο άντρας, αν δεν βρίσκεται, επαναλαμβάνω, υπό την επιρροή του όπιου ή του οινοπνεύματος, θα είναι οργανικά ανίκανος, ακόμη κι αν είναι αποφασισμένος, να της συμπεριφερθεί σαν να ήταν θηλυκό.