Study of Beelzebub's Tales

Κεφάλαιο.Σελίδα.Τόμος

Χαβατβιερνονία

 

19 Ο Βεελζεβούλ μιλάει για τη δεύτερη κάθοδό του στον πλανήτη Γη

19.160.Α

Η Συγκαταβατικότητά Του μου εξήγησε τότε λεπτομερώς, πώς, μετά τη δεύτερη καταστροφή που υπέστη ο πλανήτης Γη, τα δίποδα τρίμυαλα όντα τα οποία κατά τύχη έμειναν σώα και αβλαβή, πολλαπλασιάστηκαν πάλι. Η διαδικασία της ύπαρξής τους συγκεντρωνόταν τώρα σε μια μεγάλη ήπειρο που είχε σχηματιστεί πρόσφατα και ονομαζόταν «Ασχάρκ», όπου είχαν συγκροτηθεί τρεις μεγάλες ανεξάρτητες ομάδες, η πρώτη σε μια περιοχή που λεγόταν «Τικλιαμουίς», η δεύτερη σ’ ένα μέρος που λεγόταν «Μαραλπλεϊσίς» και η τρίτη στη περιοχή που μέχρι σήμερα υπάρχει με το όνομα «Περλανία».

«Όμως», συνέχισε η Συγκαταβατικότητά Του, «στον ψυχισμό των όντων που ανήκαν σ’ αυτές τις τρεις ανεξάρτητες ομάδες σχηματίστηκαν ορισμένες ιδιόρρυθμες “Χαβατβιερνονίες”, δηλαδή ένα σύνολο ψυχικών τάσεων, η ολοκληρωμένη διαδικασία των οποίων αποτελεί αυτό που οι ίδιοι ονομάζουν “θρησκεία”.

19.160-1.Α

«Παρόλο που οι “Χαβατβιερνονίες” ή “θρησκείες” τους δεν έχουν τίποτε το κοινό, εντούτοις, ένα θρησκευτικό έθιμο, που αποκαλείται “προσφορά θυσιών”, έχει διαδοθεί παντού ανάμεσα στα όντα και των τριών ομάδων.

«Αυτό το έθιμο βασίστηκε σε μια ιδέα που μόνο ο ιδιότυπος νους τους θα μπορούσε να συλλάβει. Σύμφωνα μ’ αυτή την ιδέα η καταστροφή της ύπαρξης όντων με διαφορετική μορφή, στην οποία επιδίδονταν για να τιμήσουν τους Θεούς και τα είδωλά τους, ήταν υπερβολικά ευχάριστη σ’ εκείνους τους φανταστικούς Θεούς και στα είδωλα· που με τη σειρά τους τους το ανταπέδιδαν, μη παραλείποντας να τους βοηθούν παντού και πάντοτε, ευνοώντας την πραγματοποίηση όλων των παράλογων και αφύσικων δραστηριοτήτων τους.

 

21 Η πρώτη επίσκεψη του Βεελζεβούλ στις Ινδίες

21.204-5.Α

Λοιπόν, παιδί μου, όταν έφτασα για πρώτη φορά στην Περλανία, αποφάσισα, ακόμα κι εκεί, να φτάσω στο στόχο μου μέσω των «Χαβατβιερνονιών» που υπήρχαν εκεί κάτω, δηλαδή μέσω των «θρησκειών» τους.

Έτυχε όμως τα όντα της τρίτης ομάδας της ηπείρου Ασχάρκ να έχουν πολλές και πρωτότυπες «Χαβατβιερνονίες», ή θρησκείες, θεμελιωμένες η καθεμία πάνω σε ανεξάρτητες «θρησκευτικές διδασκαλίες», χωρίς τίποτα το κοινό μεταξύ τους.

21.205.Α

Άρχισα να μελετώ σοβαρά αυτές τις «θρησκευτικές διδασκαλίες» και διαπίστωσα ότι μία από αυτές, οικοδομημένη πάνω στη διδασκαλία ενός αληθινού Απεσταλμένου του ΑΙΩΝΙΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΜΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥ — ο οποίος ονομάστηκε αργότερα Άγιος Βούδας — είχε περισσότερους οπαδούς από τις άλλες. Της αφιέρωσα έτσι όλη μου την προσοχή.

21.205.Α

Πριν συνεχίσω να σου λέω για τα τρίμυαλα όντα που κατοικούσαν σ’ εκείνο το τμήμα της επιφάνειας του πλανήτη Γη, το βρίσκω αναγκαίο να σου επισημάνω, όσο γίνεται συνοπτικότερα, ότι από τον καιρό που τους είχε γίνει συνήθεια να έχουν ανεξάρτητες «Χαβατβιερνονίες» ή «θρησκείες», είχαν πάντοτε υπάρξει και υπάρχουν ακόμα ανάμεσα στους ευνοουμένους σου δύο κύρια είδη θρησκευτικών διδασκαλιών.

21.214.Α

Έτσι λοιπόν, παιδί μου, την πρώτη φορά που επισκέφτηκα την Περλανία, τα περισσότερα τρίμυαλα όντα εκεί κάτω πίστευαν, όπως σου είπα, στη θρησκεία που οικοδομήθηκε δήθεν πάνω στις αυστηρές συμβουλές και στις υποδείξεις του Άγιου Βούδα, και η πίστη όλων τους σ’ αυτή τη θρησκεία ήτανε ακλόνητη.

21.214.Α

Αρχίζοντας τις μελέτες μου γύρω από τις δογματικές λεπτομέρειες αυτής της θρησκείας, ήμουν ακόμα αναποφάσιστος για τη μέθοδο που θα χρησιμοποιούσα για να εκπληρώσω το σχέδιό μου· ωστόσο έχοντας κατά τύχη ανακαλύψει, στη διάρκεια αυτών των μελετών, κάποια κοινή αντίληψη σε όλους τους πιστούς εκείνου του δόγματος, αντίληψη βασισμένη πάνω σε πραγματικά λόγια που είχε πει ο Άγιος Βούδας και που είχανε παρερμηνευτεί, καθόρισα αμέσως ένα σχέδιο δράσης για να επωφεληθώ από την παράξενή τους «Χαβατβιερνονία», ή «θρησκεία».

21.214.Α

Όταν τους εξηγούσε τις κοσμικές αλήθειες, ο Άγιος Βούδας τους είχε πει ότι «καθένα από τα τρίκεντρα όντα που υπάρχουν στη Γη, όπως και σε όλους τους πλανήτες του Μεγάλου μας Σύμπαντος, δεν είναι τελικά τίποτε άλλο παρά ένα μόριο του Ανώτατου Μεγαλείου το οποίο είναι το Παν-Περιλαμβάνον όλα όσα υπάρχουν· κι ότι η αρχή αυτού του Ανώτατου Μεγαλείου βρίσκεται εκεί Επάνω για να περικλείει καλύτερα την ουσία όλων όσων υπάρχουν.

21.217.Α

Τα λίγα όντα της χώρας, με τα οποία διατηρούσα τότε «φιλικές» σχέσεις και τα οποία προσπάθησα πρώτα να προσηλυτίσω στην ιδέα μου, πίστεψαν αμέσως, χωρίς την παραμικρή αμφισβήτηση, και με βοήθησαν κιόλας — εννοείται ασυνείδητα — να τη διαδώσω.

Και τούτη τη φορά, οι φίλοι μου αποδείκνυαν με ζήλο και πάθος στους ομοίους τους ότι έτσι ήταν και ότι δε θα μπορούσε να ήταν αλλιώς.

Στην Περλανία, η δεύτερη επινόησή μου έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα με απίστευτη ταχύτητα.

21.217.Α

Χάρη σ’ αυτήν, οι ευνοούμενοί σου τροποποίησαν σε τέτοιο σημείο τις σχέσεις της ουσίας τους με τις άλλες μορφές των όντων, ώστε όχι μόνο έπαψαν να καταστρέφουν την ύπαρξή τους με τις περίφημες «θυσίες» τους, αλλά άρχισαν ειλικρινά να τα θεωρούν όντα παρόμοια με τον εαυτό τους.

21.217.Α

Αν είχαν συγκρατηθεί εδώ, όλα θα ήταν πολύ καλά· όμως, σύμφωνα με τη συνήθειά τους, άρχισαν τις σοφιστείες τους και εκδήλωναν, όπως και στη χώρα της Μαραλπλεϊσίς, διάφορες κωμικές όψεις της «Χαβατβιερνονίας» τους.

 

22 Ο Βεελζεβούλ για πρώτη φορά στο Θιβέτ

22.224-5.Α

Πρέπει να σου πω, παιδί μου, ότι τα όντα εκείνου του πλανήτη έχουν εδώ και παρά πολύν καιρό μια εντελώς δική τους ιδιαιτερότητα: μόλις αναδυθεί ανάμεσά τους κάποια νέα Χαβατβιερνονία ή θρησκεία, οι οπαδοί της χωρίζονται αμέσως σε πολλά στρατόπεδα, και καθένα από αυτά τα στρατόπεδα δημιουργεί σε λίγο τη δική του «αίρεση».

Το πιο περίεργο τούτης της ιδιαιτερότητας είναι ότι τα όντα που ανήκουν στις αιρέσεις δεν αποκαλούνται μεταξύ τους «αιρετικοί», γιατί αυτό το όνομα το θεωρούν προσβλητικό· αποκαλούνται «αιρετικοί» μόνο από τα όντα που δεν ανήκουν στην αίρεσή τους.

Οι οπαδοί μιας οποιασδήποτε αίρεσης θεωρούνται από τους άλλους αιρετικοί όσο δεν έχουν ούτε «κανόνια», ούτε «πλοία» στη διάθεσή τους· μόλις όμως τα αποκτήσουν σε ικανοποιητική ποσότητα, το δικό τους αιρετικό δόγμα γίνεται αμέσως η επικρατέστερη θρησκεία. Τα όντα εκείνης της αποικίας έγιναν αιρετικά, όπως αυτά πολλών άλλων περιοχών της Περλανίας, αφού αποσκίρτησαν από τη θρησκεία της οποίας είχα μελετήσει τη διδασκαλία και η οποία αργότερα ονομάστηκε «Βουδισμός».

Η εμφάνιση της αίρεσης των «Δαμαστών του εαυτού» οφειλόταν σε μια λανθασμένη κατανόηση της μίας από τις αρχές της βουδιστικής θρησκείας, που εκείνα την ερμήνεψαν, όπως ήδη σου είπα, σαν «δοκιμασία σε απομόνωση».

Και τα όντα τα οποία μας φιλοξένησαν τη νύχτα εκείνη, είχαν εγκατασταθεί τόσο μακριά, ακριβώς γι’ αυτό, για να επιδοθούν στο περίφημο «βάσανό» τους, χωρίς να ενοχλούνται από τους ομοίους τους.

 

38 Η θρησκεία

38.247.Β

— Θα σου δώσω τώρα ορισμένες εξηγήσεις για όλα εκείνα που καταλήγουν να γίνουν «παρωπίδες» στον ψυχισμό εκείνων των κακόμοιρων τρίμυαλων όντων και προκαλούν τη βαθμιαία διάλυση του — δηλαδή για τις παράδοξες «Χαβατβιερνονίες», που ανέκαθεν υπήρχαν εκεί κάτω, το σύνολο των δράσεων και των αποτελεσμάτων των οποίων, στη συνολική τους παρουσία, ορίζεται από τα ίδια εκείνα όντα με τον όρο «θρησκευτικότητα».

38.247.Β

Τούτες λοιπόν οι κρυσταλλώσεις ευνόησαν την εμφάνιση, μέσα στην παρουσία ορισμένων τρίκεντρων όντων, των πρώτων σπερμάτων αυτών που λέγονται Χασναμουσιανές ιδιότητες, οι οποίες προκάλεσαν σ’ εκείνα τα όντα την τάση να εξυπηρετούν τους εγωιστικούς τους σκοπούς, επινοώντας, για να σπείρουν τη σύγχυση στα όμοιά τους, διάφορα παραμύθια, ανάμεσα στα οποία βρίσκονταν κάθε είδους απίθανα «θρησκευτικά δόγματα», όπως τα λένε. Κι όταν οι άλλοι άρχισαν να πιστεύουν σ’ αυτά τα απίθανα «θρησκευτικά δόγματα», χάνοντας έτσι σιγά-σιγά την «υγιή σκέψη» τους, εμφανίστηκαν αμέσως στη διαδικασία της συνηθισμένης ύπαρξης εκείνων των αλλόκοτων τρίμυαλων όντων, πολυάριθμες «Χαβατβιερνονίες», ή «θρησκείες», που δεν είχαν τίποτα το κοινό μεταξύ τους.

38.248.Β

Παρόλο που όλες οι «Χαβατβιερνονίες» ή «θρησκείες» τους δεν έχουν τίποτε απολύτως το κοινό μεταξύ τους, όλες τους βασίζονται πάνω σε θρησκευτικά δόγματα, τα οποία με τη σειρά τους στηρίζονται πάνω σε μία κακοήθη ιδέα — με την αντικειμενική σημασία του όρου — που μόνα τους ονόμασαν «Καλό και Κακό». Αυτή η ιδέα, η οποία ήταν πράγματι ένας από τους κυριότερους παράγοντες της «διάλυσης» του ψυχισμού τους, έχει τώρα τελευταία προκαλέσει σοβαρά επεισόδια ανάμεσα στα μακάρια «ανώτερα οντικά σώματα», ή, όπως τα λένε εκεί κάτω, τις «ψυχές», που κατοικούν στον Άγιο Πλανήτη προς τον οποίο πέφτουμε τώρα.

 

44 Για το Βεελζεβούλ, η ανθρώπινη αντίληψη της δικαιοσύνης είναι, μιλώντας αντικειμενικά, μία «καταραμένη αυταπάτη»

44.258.Γ

Θέλω να σου μιλήσω για μια ολέθρια ιδέα, πολύ διαδεδομένη εκεί κάτω, για την οποία, όπως θα θυμάσαι, έκανα μια νύξη, μιλώντας για τις κυριότερες «παρωπίδες» του ψυχισμού τους, όταν δηλαδή σου μίλησα για τις διάφορες «Χαβατβιερνονίες» τους, ή «θρησκείες», όπως τις ονομάζουν — μια ιδέα που αποτέλεσε τη βάση όλων των θρησκειών τους, και η οποία είναι η έννοια του «Καλού» και του «Κακού».