Study of Beelzebub's Tales

Κεφάλαιο.Σελίδα.Τόμος

Σατ-Τσάι-Μερνίς

 

41 Ο Δερβίσης Χατζή-Ασβάτζ-Τρουβ από την Μπουχάρα

41.51.Γ

Κάποια μέρα έτυχε να μιλάμε για την αρχαία κινέζικη επιστήμη που ονομάζουν εκεί κάτω «Σατ-Τσάι-Μερνίς».

41.52.Γ

Που λες, παιδί μου.

Μια μέρα που μιλούσα με το δερβίση Χατζή-Ζεφίρ-Μπόγκα-Εντίν για την αρχαία κινέζικη επιστήμη «Σατ-Τσάι-Μερνίς», μου πρότεινε, πάνω στην κουβέντα, να με συνοδεύσει σε ένα δερβίση φίλο του, ο οποίος ήταν βαθύς γνώστης της αρχαίας αυτής κινέζικης επιστήμης, για να μιλήσω μαζί του.

41.54.Γ

Ενώ τρώγαμε, ο πρώτος δερβίσης, ο φίλος μου, του είπε μεταξύ άλλων ότι κι εμένα μ’ ενδιέφερε πολύ η επιστήμη Σατ-Τσάι-Μερνίς· μετά του έδωσε μια γενική ιδέα όσων ήξερα σχετικά, καθώς και όλα όσα αποτελούσαν τα θέματα των συζητήσεών μας.

41.58.Γ

Κατά τη συζήτησή μας, η οποία αφορούσε ολόκληρη την επιστήμη που ονομαζόταν τον καιρό εκείνο Σατ-Τσάι-Μερνίς, φθάσαμε κάποια στιγμή να μιλάμε, όταν κουβεντιάζαμε γενικά για τη φύση και τη σημασία των δονήσεων, για την οκτάβα των ήχων.

Ο Χατζή-Ασβάτζ-Τρουβ είπε τότε ότι η οκτάβα των ήχων παρουσιάζει επτά όψεις σχετικά ανεξάρτητων ολικών εκδηλώσεων, και ότι επιπλέον οι δονήσεις του καθενός από αυτά τα σχετικά ανεξάρτητα σύνολα υπακούουν στον ίδιο νόμο, τόσο ως προς τον τρόπο της εμφάνισής τους όσο και στις εκδηλώσεις τους.

41.58.Γ

«Αν εγώ ο ίδιος ενδιαφέρθηκα για την επιστήμη Σατ-Τσάι-Μερνίς, αυτό έγινε μέσω των νόμων των δονήσεων των ήχων· και αυτοί είναι η αιτία που αφιέρωσα έκτοτε ολόκληρη τη ζωή μου σε τούτη την επιστήμη.»

41.68-9.Γ

«Όπως με έπεισαν οι μακρόχρονες έρευνες μου, αλλά και σύμφωνα με την επιστήμη Σατ-Τσάι-Μερνίς, υπάρχουν πραγματικά δύο είδη δονήσεων στον κόσμο: οι “δημιουργικές δονήσεις” και οι “δονήσεις αδράνειας”.

41.69.Γ

«Αφού εγκαταστήσαμε το πιάνο, το κουρδίσαμε σύμφωνα ακριβώς με τους νόμους των δονήσεων που καθορίζονται από την αρχαία κινέζικη επιστήμη Σατ-Τσάι-Μερνίς.

41.77.Γ

Μετά γύρισε προς το δερβίση Μπόγκα-Εντίν και, σα να μη συνέβαινε τίποτε, ξανάρχισε να μιλά για την επιστήμη Σατ-Τσάι-Μερνίς.