Κεφάλαιο.Σελίδα.Τόμος | Περαμπαρσασινταβάν |
---|---|
41 Ο Δερβίσης Χατζή-Ασβάτζ-Τρουβ από την Μπουχάρα |
|
41.61.Γ |
«Θα πρέπει πρώτα απ όλα να σας πω ότι ήξερα ήδη πολύ καλά ότι το μισό μήκος μιας χορδής δίνει διπλάσιο αριθμό δονήσεων από μια ολόκληρη χορδή της ίδιας διαμέτρου και πυκνότητας, και σύμφωνα με την αρχή αυτή, τοποθέτησα πάνω στα κύμβαλα “καβαλάρηδες” για τις χορδές· ύστερα τις κούρδισα όλες με τρόπο που να αντιστοιχούν σε μία πανάρχαιη ιερή μελωδία, σε “τόνους ενός ογδόου”, χρησιμοποιώντας εννοείται το “Περαμπαρσασινταβάν” μου, ή “διαπασόν”, όπως το λένε οι Ευρωπαίοι, που έδινε τις δονήσεις του κινέζικου “απόλυτου ντο”. |
41.61.Γ |
«Καθώς τις κούρντιζα, διαπίστωσα για πρώτη φορά ότι η αρχή σύμφωνα με την οποία ο αριθμός των δονήσεων των χορδών είναι αντιστρόφως ανάλογος προς το μήκος τους δεν ίσχυε πάντοτε, αλλά ορισμένες μόνο φορές, όταν συνέβαινε κάτι που ονομάζεται “γενική συγχώνευση της αρμονικής συνήχησης”. |